Ledig stilling – logistikk og ekspedisjonsansvarlig
Fora Form er en av Skandinavias største møbelprodusenter til møteplasser og sosiale områder. Vi i Fora Form har en visjon om å skape gode samspill der mennesker møtes. Vi har et godt og inkluderende arbeidsmiljø med faglig dyktige og engasjerte kolleger.
Vår nåværende ekspedisjonsansvarlig slutter og i den forbindelse søker vi en etterfølger. Vi søker deg som liker å jobbe både administrativt og praktisk og har erfaring fra logistikk fra før. Stillingen vil være en del av supply chain teamet og har en bred kontaktflate internt i Fora Form.
Arbeidsoppgaver:
- Ansvar for den administrative og praktiske vareflyten i bedriften samt ansvar for at ordre blir sendt til rett tid
- Være bindeledd mellom speditør og Fora Form, og være bedriftens kontaktperson i fraktspørsmål
- Lage fraktpapirer og overføre informasjon til transportør
- Være bedriftens ekspert på eksportforsendelser
- Jobbe med kontinuerlige forbedringer av prosesser for å optimalisere logistikk og transportkostnader
- Koordinere leveranser til kunde i samarbeid med kundeservice/salg
Vi ønsker deg som:
- Har utdannelse eller erfaring fra logistikkfaget
- Takler en hektisk hverdag med høyt tempo i en jobb som består av både administrative og fysiske arbeidsoppgaver
- Er utadvendt, løsningsorientert og selvstendig
- Har gode kommunikasjonsferdigheter
- Har gode språkkunnskaper i norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig
- Har stor arbeidskapasitet og kan jobbe godt under press
- Har god systemforståelse
- Ønskelig med trucksertifikat
Vi kan tilby en variert arbeidshverdag, med mulighet for faglig og personlig utvikling. Bedriften har gode pensjon og forsikringsordninger.
Arbeidssted: Ørsta
Tiltredelse: så snart som mulig.
Spørsmål om stillingen kan rettes til hovedplanlegger Jan Gunnar Aarhus, telefon 90 68 86 67 eller SCM Sondre Eikås, telefon 48 23 93 82
Søknad og CV sendes til sondre.eikas@foraform.com senest 31.august.
Vi tar sikte på å gjøre intervjuer løpende og at de startes umiddelbart.
Ansvarsområder og arbeidsoppgaver
- Utvikle og implementere strategier for økt bærekraft og lønnsomhet.
- Lede og drive bærekraftsprosjekter med fokus på forbedringer og innovasjon.
- Kartlegge og analysere bedriftens miljøfotavtrykk i samsvar med etablerte standarder.
- Identifisere forbedringspotensialer og initiere tiltak for å redusere negativ påvirkning på miljøet.
- Sikre overholdelse av lover og reguleringer, inkludert Åpenhetsloven.
- Være ansvarlig for bedriftens ISO-sertifiseringer og andre internasjonale standarder.
- Ansvar for arbeid med testing og sertifisering av produkter, Type 1 godkjennelser, EPDer etc.
- Bistå i opplæring og kompetanseheving innen bærekraft i organisasjonen.
- Representere Fora Form i eksterne fora, nettverk og samarbeid knyttet til bærekraft.
- Arbeide tett med produkt- og designavdelingen for å sikre bærekraftige materialvalg og produksjonsprosesser.
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning på Bachelor eller Masternivå innen bærekraft, kommunikasjon, økonomi eller tilsvarende.
- Minst 3-5 års relevant erfaring innen bærekraft, miljøledelse eller relatert fagfelt.
- Erfaring med bærekrafts rapportering og klimaregnskap.
- Kjennskap til relevante rammeverk som GHG-protokollen, LCA og ISO-sertifiseringer.
- God forståelse for prosesser som påvirker miljøfotavtrykket i industrien.
- Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig.
- Evne til å samarbeide på tvers av fagområder og bygge relasjoner med interne og eksterne interessenter.
Vi tilbyr
- En sentral rolle i et selskap i vekst og utvikling.
- Muligheten til å påvirke og forme bærekraftsarbeidet hos en ledende aktør innen nordisk møbelindustri.
- En dynamisk arbeidsplass med tett samarbeid på tvers av avdelinger og konsernnivå.
- Konkurransedyktige betingelser og gode utviklingsmuligheter.
- Et spennende og godt arbeidsmiljø med kompetente og engasjerte kollegaer.
Arbeidssted er Ørsta eller Oslo.
Er du en drivende kraft innen bærekraft og har lyst til å være med å skape en mer bærekraftig fremtid for Fora Form? Da vil vi gjerne høre fra deg!